Freshlabels Sustainable Fashion editorial
Obchod Freshlabels je známý svým konceptem založeném na přísném výběru značek podle estetické úrovně a funkčnosti. Od roku 2008 navíc zohledňuje výběr podle jejich vztahu k udržitelné módě (v angličtině sustainable fashion). Vytyčil pět základních principů udržitelnosti, na základě kterých pak označuje zboží v eshopu zeleným štítkem „sustainable“, jsou to:
- použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů,
- použití organické bavlny nebo jiných, k přírodě šetrných materiálů (např. banánové vlákno, lyocell, modal, konopí anebo rostlinně barvená kůže),
- férové pracovní podmínky (výroba v EU či mimo EU, avšak v kontrolované továrně),
- podpora projektů na ochranu životního prostředí,
- maximální rádius výrobního procesu 5 000 km.
Pro označení příslušným štítkem je potřeba, aby značka splnila alespoň tři kritéria.
Ve Freshlabels snaha fungovat podle principů udržitelného rozvoje samozřejmě nekončí jen výběrem značek, prostupuje do každodenního pracovního procesu. Co to znamená, to se dozvíte na blogu.
V rámci propagace udržitelné módy spolupracoval na speciálním módním editorialu, který nafotil Petr Hricko. Modelky Nicole Kudělková, Mia Doxanská a model Daniel Szöllösi oblékli/obuli oblečení, boty a doplňky pečlivě vybraných značek: Millican, Pinqponq, Colorful Standard, Mud Jeans, Kings of Indigo, Veja, Freitag, Memobottle, Qnoop, Knowledge cotton, Dopper, Frank Green, Patagonia, Dedicated.
Vizte také další články o sustainable fashion.